Using focused teaching strategies to develop listening in attention deficit hyperactivity disorder (adhd) english learner

Cuchipe Cunuhay, Carmen Alejandra

Using focused teaching strategies to develop listening in attention deficit hyperactivity disorder (adhd) english learner Carmen Alejandra, Cuchipe Cunuhay - 45 páginas. ; 30cm

Incluye CD-Rom y Anexos

Proyecto(Licenciatura en Inglés); Gonzáles, Olga Dir.

1. General data. 2. Proyect Description. 3. Proyect Rationale. 4. Beneficiaries of the proyect. 5. The research problem. 6. Objective. 7. Tasks. 8. Scientific and technical. 9. Scientific questions. 10. Methodology. 11. Impacts. 12. Conclusions. 13. Recomendations.

LOS PROYECTOS DE GRADO SON DE USO EXCLUSIVO EN LA SALA DE LECTURA.

Nowadays, attention problems are common in the classrooms, especially in the Basic Education levels; children who seem not to listen, they are daydreaming and incapable of giving a coherent answer; one of the most influential in education is the Attention Deficit Hyperactivity Disorder (DHDA); Faced with this reality, teachers indicate that many of their students find it increasingly difficult to fix and maintain attention, generating learning difficulties and long-term, school failure. The objective of this work was to identify the most appropriate methodological strategies in order to improve the teaching – learning process in English language in students with DHDA; specifically to improve listening. This research was applied in the Educational Units: ´José María Velasco Ibarra´, ´Ana Páez´, ´Isidro Ayora´, and ´Jorge Icaza´ from Latacunga city in Cotopaxi Province. It based on descriptive methodology; where a survey was applied to determine the way in which teachers take into account the type of cases. The results of this research will contribute to English teachers, who through these strategies will have the necessary support to develop effective teaching, especially improving the listening skill of students with DHDA, thus increasing their interest level in English subject.


DEGREE ENGLISH.
HYPERACTIVITY.
TEACHING-LEARNING.

PROYECTO 420 / C963ch

Misión / Visión

X

Misión

La UTC forma profesionales humanistas y de calidad, capaces de generar conocimiento científico a través de la investigación y vinculación, para que contribuyan a la transformación social, tecnológica y económica del país.

Visión

La UTC será una universidad innovadora, científica y eficiente, comprometida con la calidad y pertinencia para alcanzar una sociedad equitativa, inclusiva y colaborativa.

Servicios

X

Los usuarios deberán registrar sus datos personales en la ventanilla de atención para efectos de registro y acceso al servicio de las bibliotecas.

  • Préstamo interno, departamental e interdepartamental.
  • Préstamo externo.
  • Préstamo interbibliotecario.
  • Consulta y referencia.
  • Consulta especializada.
  • Expedición de constancias de no adeudamiento a través del sistema SIABUC.
  • Acceso a bases de datos de nivel científico en línea.
  • Acceso al repositorio digital en el Web Site de la institución.
  • Servicio de Internet y Bibliotecas Virtuales.
  • Servicio de copiado y digitalización.
  • Sala de lectura.

Misión / Visión

X

Dentro de las iniciativas del personal bibliotecario de la UTC, se ha diseñado algunas estrategias para ayudar a la comunidad universitaria en este período de transición dónde los usos de métodos virtuales son indispensables para el desarrollo de la actividad académica.

Horario de atención de lunes a viernes de 8:00 a 17:00

Matriz: biblioteca@utc.edu.ec
Salache: biblioteca.caren@utc.edu.ec
La Maná: biblioteca.lamana@utc.edu.ec
Pujilí: biblioteca.pujili@utc.edu.ec