Detalles MARC
000 -LEADER |
campo de control de longitud fija |
02962nam0a22003010i04500 |
001 - NÚMERO DE CONTROL |
campo de control |
UTC-100728 |
005 - FECHA Y HORA DE LA ÚLTIMA TRANSACCIÓN |
campo de control |
20240326112712.0 |
008 - DATOS DE LONGITUD FIJA--INFORMACIÓN GENERAL |
campo de control de longitud fija |
240325s2018####ec#####grm####00####spa#d |
082 ## - NÚMERO DE LA CLASIFICACIÓN DECIMAL DEWEY |
Número de clasificación |
PROYECTO 420 |
Número de ítem |
C7465pj |
100 ## - ENTRADA PRINCIPAL--NOMBRE DE PERSONA |
Nombre de persona |
Cóndor Martínez, Mayra Susana |
245 ## - MENCIÓN DEL TÍTULO |
Título |
Assessment techniques in reading comprehension |
Mención de responsabilidad, etc. |
Mayra Susana, Cóndor Martínez y Mayra Elizabeth, Pazuña Zumba |
264 ## - PRODUCCIÓN, PUBLICACIÓN, DISTRIBUCIÓN, FABRICACIÓN Y COPYRIGHT |
Producción, publicación, distribución, fabricación y copyright |
Ecuador : |
264 ## - PRODUCCIÓN, PUBLICACIÓN, DISTRIBUCIÓN, FABRICACIÓN Y COPYRIGHT |
Producción, publicación, distribución, fabricación y copyright |
Latacunga : |
Nombre del de productor, editor, distribuidor, fabricante |
Universidad Técnica de Cotopaxi ; Facultad de Ciencias Humanas y Educación, Licenciatura en Inglés |
Fecha de producción, publicación, distribución, fabricación o copyright |
2018 |
300 ## - DESCRIPCIÓN FÍSICA |
Extensión |
30 páginas. ; |
Dimensiones |
30cm |
336 ## - TIPO DE CONTENIDO |
Término de tipo de contenido |
texto |
Código de tipo de contenido |
txt |
Fuente |
rdacontent |
337 ## - TIPO DE MEDIO |
Nombre/término del tipo de medio |
no mediado |
Código del tipo de medio |
n |
Fuente |
damedia |
338 ## - TIPO DE SOPORTE |
Nombre/término del tipo de soporte |
volumen |
Código del tipo de soporte |
nc |
Fuente |
rdacarrier |
500 ## - NOTA GENERAL |
Nota general |
Incluye CD-Rom y Anexos |
502 ## - NOTA DE TESIS |
Nota de tesis |
Proyecto(Licenciatura en Inglés); Castro, Sonia Dir. |
505 ## - NOTA DE CONTENIDO CON FORMATO |
Nota de contenido con formato |
1. General data. 2. Proyect Description. 3. Proyect Rationale. 4. Beneficiaries of the proyect. 5. The research problem. 6. Objective. |
506 ## - NOTA DE RESTRICCIONES AL ACCESO |
Limitaciones de acceso |
LOS PROYECTOS DE GRADO SON DE USO EXCLUSIVO EN LA SALA DE LECTURA. |
520 ## - RESUMEN, ETC. |
Sumario, etc. |
This research work was conducted in order to diagnose the assessment techniques to improve the reading comprehension in the teaching English language. For this reason, it researched the current situation of assessment techniques in reading comprehension in the English language, the problems that students find while they read a text in English and why it is important for teachers to know and apply assessment techniques in reading comprehension in English during class. To make this study possible was applied a survey to 4 teachers in the English area at ´Madison High School´ Educational Unit. The survey consisted in a questionnaire of 10 structured questions, which allowed to identify strengths and weaknesses that English teachers have when applying the assessment techniques of the reading comprehension in English language. This research was developed through a descriptive methodology that allowed to obtain information from the analysis and discussion of the results. Taking into account the criteria of the teachers, the research reveal that they do not know the assessment techniques and this hurts the students since they need to learn and understand the English language. Finally, it was evidenced that the assessment techniques in the reading comprehension in the English language are not applied. According to the data obtained, it was determined that it is important for the teachers to use different assessment techniques to know the students´ learning progress. To conclude, the impact of this study is that future researchers can use this research work to research into possible proposals related to adequate assessment techniques to develop reading comprehension in elementary school. |
650 ## - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA |
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada |
DEGREE ENGLISH. |
650 ## - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA |
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada |
SCIENTIFIC AND TECHNICAL FOUNDATIONS. |
650 ## - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA |
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada |
LECTURA COMPRENSIVA. |
700 ## - ENTRADA AGREGADA--NOMBRE PERSONAL |
Nombre de persona |
Pazuña Zumba, Mayra Elizabeth |
942 ## - ELEMENTOS DE ENTRADA SECUNDARIOS (KOHA) |
Fuente del sistema de clasificación o colocación |
Clasificación Decimal Dewey |
Tipo de ítem Koha |
Tesis |
Suprimir en OPAC |
No |