MARC details
000 -LEADER |
campo de control de longitud fija |
04083nam0a22003370i04500 |
001 - NÚMERO DE CONTROL |
campo de control |
UTC-124471 |
005 - FECHA Y HORA DE LA ÚLTIMA TRANSACCIÓN |
campo de control |
20240326112758.0 |
008 - DATOS DE LONGITUD FIJA--INFORMACIÓN GENERAL |
campo de control de longitud fija |
240325s2023####ec#####grm####00####spa#d |
082 ## - NÚMERO DE LA CLASIFICACIÓN DECIMAL DEWEY |
Número de clasificación |
PROYECTO 370 C231pr |
100 ## - ENTRADA PRINCIPAL--NOMBRE DE PERSONA |
Nombre de persona |
Carrasco Cando, Daniela Stefany |
245 ## - MENCIÓN DEL TÍTULO |
Título |
Pronunciation learning strategies (pls) used in efl third-year high school students and the perceptions regarding the role of pronunciation in english learning / Daniela Stefany, Carrasco Cando y Yesenia Elizabeth |
Mención de responsabilidad, etc. |
Gómez Ramírez. |
264 ## - PRODUCCIÓN, PUBLICACIÓN, DISTRIBUCIÓN, FABRICACIÓN Y COPYRIGHT |
Producción, publicación, distribución, fabricación y copyright |
Ecuador : |
264 ## - PRODUCCIÓN, PUBLICACIÓN, DISTRIBUCIÓN, FABRICACIÓN Y COPYRIGHT |
Producción, publicación, distribución, fabricación y copyright |
Latacunga ; |
264 ## - PRODUCCIÓN, PUBLICACIÓN, DISTRIBUCIÓN, FABRICACIÓN Y COPYRIGHT |
Producción, publicación, distribución, fabricación y copyright |
Extensión Pujilí ; |
Nombre del de productor, editor, distribuidor, fabricante |
Universidad Técnica de Cotopaxi ; |
Fecha de producción, publicación, distribución, fabricación o copyright |
2023 |
300 ## - DESCRIPCIÓN FÍSICA |
Extensión |
75 pàginas ; |
Dimensiones |
30 cm |
336 ## - TIPO DE CONTENIDO |
Término de tipo de contenido |
texto |
Código de tipo de contenido |
txt |
Fuente |
rdacontent |
337 ## - TIPO DE MEDIO |
Nombre/término del tipo de medio |
no mediado |
Código del tipo de medio |
n |
Fuente |
damedia |
338 ## - TIPO DE SOPORTE |
Nombre/término del tipo de soporte |
volumen |
Código del tipo de soporte |
nc |
Fuente |
rdacarrier |
500 ## - NOTA GENERAL |
Nota general |
Incluye CD-Rom y Anexos. |
502 ## - NOTA DE TESIS |
Nota de tesis |
Proyecto (Licenciado en Pedagogía de Lenguas Nacionales y Extranjeras, Especialidad en Inglés); Venegas, Gina; Dir. |
505 ## - NOTA DE CONTENIDO CON FORMATO |
Nota de contenido con formato |
1. General information. 2 . Problem statement. 3. Objectives. 4 . Activities and task system in relation to the objectives troposed. 5. Justification. 6. Scientific and technical foundation. 7. Methodology. 8. Analysis and discussion of results. 9. Research impacts. 10. Conclusions and recommendations. 11. References. 12 . Appendices. |
506 ## - NOTA DE RESTRICCIONES AL ACCESO |
Limitaciones de acceso |
LOS PROYECTOS DE INVESTIGACIÓN DE GRADO SON DE USO EXCLUSIVO PARA LA SALA DE LECTURA. |
520 ## - RESUMEN, ETC. |
Sumario, etc. |
Pronunciation is considered a necessary sub-skill for oral production in English learning. This is because a clear and understandable pronunciation is essential to effectively convey what we think. For this, learners need to practice; otherwise, it could cause misunderstandings or disruptions in communication. This problem could be due to little interest in discovering strategies that help to improve pronunciation, little knowledge about Pronunciation Learning Strategies (PLS) and few studies about them in Ecuador. Thus, the purpose of this research was to identify the Pronunciation Learning Strategies used in EFL third-year high school students, and the perceptions regarding the role of pronunciation in learning the English language. This research was conducted at the Marco Aurelio Subía Martínez - Batalla de Panupali educational unit, using a mixed approach and a descriptive method together with intentional and snowball sampling. For data collection, a survey was carried out on 43 students using Google forms, and a semi-structured interview was applied to 8 of them and their English teacher. It is worth mentioning that in both cases, the instruments were presented in the mother tongue of the participants due to they do not have the English knowledge according to their level. Subsequently, the information obtained was analyzed through a thematic analysis and a statistical one. As a result, memory and compensation strategies are the most used; evidencing that the dominant strategies are those of the direct type, based on the Oxford taxonomy. Learners emphasized intelligibility as a realistic goal to achieve, due to the context of English as a Foreign Language in which they live. In addition, they need to practice their oral skill over writing, as well as acquire vocabulary. It was concluded that in the process of learning pronunciation, the role of the teacher is essential to establish the tasks and appropriate resources for its practice. In the same way, students should take advantage of this help and do their part to improve their pronunciation. The use of technology is recommended as a good way to motivate students to practice at home and be exposed to the sound patterns of the language. |
526 ## - NOTA DE INFORMACIÓN SOBRE EL PROGRAMA DE ESTUDIO |
Nombre del programa |
Carrera de Licenciatura en Pedagogía de Lenguas Nacionales y Extranjeras ; |
526 ## - NOTA DE INFORMACIÓN SOBRE EL PROGRAMA DE ESTUDIO |
Nombre del programa |
Especialidad en Inglés |
526 ## - NOTA DE INFORMACIÓN SOBRE EL PROGRAMA DE ESTUDIO |
Nombre del programa |
Ingles |
650 ## - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA |
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada |
ESTRATEGIAS DE APRENDIZAJE DE LA PRONUNCIACIÓN |
-- |
PERCEPCIONES |
-- |
PRONUNCIACIÓN. |
700 ## - ENTRADA AGREGADA--NOMBRE PERSONAL |
Nombre de persona |
Yesenia Elizabeth, Gòmes Ramires |
856 ## - LOCALIZACIÓN Y ACCESO ELECTRÓNICOS |
Identificador Uniforme de Recurso |
<a href="http://repositorio.utc.edu.ec/bitstream/27000/9852/1/PP-000172.pdf">http://repositorio.utc.edu.ec/bitstream/27000/9852/1/PP-000172.pdf</a> |
Texto de enlace |
Documento |
942 ## - ELEMENTOS DE ENTRADA SECUNDARIOS (KOHA) |
Fuente del sistema de clasificación o colocación |
Clasificación Decimal Dewey |
Tipo de ítem Koha |
Tesis |
Suprimir en OPAC |
No |