MARC details
000 -LEADER |
campo de control de longitud fija |
03071nam0a22003130i04500 |
001 - NÚMERO DE CONTROL |
campo de control |
UTC-10715 |
005 - FECHA Y HORA DE LA ÚLTIMA TRANSACCIÓN |
campo de control |
20240326112418.0 |
008 - DATOS DE LONGITUD FIJA--INFORMACIÓN GENERAL |
campo de control de longitud fija |
240325s2012####ec#####grm####00####spa#d |
082 ## - NÚMERO DE LA CLASIFICACIÓN DECIMAL DEWEY |
Número de clasificación |
TESIS 420 C9119im |
100 ## - ENTRADA PRINCIPAL--NOMBRE DE PERSONA |
Nombre de persona |
Córdova Freire, Héctor Renán |
245 ## - MENCIÓN DEL TÍTULO |
Título |
Implemation of a basic english academic program to quality teenager students from 13 to 15 years old witch defferent social difficulties to ´Wiñari´ program, located in Cotopaxi province Pujilí canton during the period 2010 - 2011 |
Mención de responsabilidad, etc. |
Héctor Renán Córdova Freire and Abel Froilan Pillajo Bonito |
264 ## - PRODUCCIÓN, PUBLICACIÓN, DISTRIBUCIÓN, FABRICACIÓN Y COPYRIGHT |
Producción, publicación, distribución, fabricación y copyright |
Latacunga : |
Nombre del de productor, editor, distribuidor, fabricante |
Universidad Técnica de Cotopaxi ; Unidad Academica de Ciencias Administrativas y Humanisticas, Licenciatura en Inglés |
Fecha de producción, publicación, distribución, fabricación o copyright |
2012 |
300 ## - DESCRIPCIÓN FÍSICA |
Extensión |
76Pàginas. ; |
Dimensiones |
30cm. |
Otras características físicas |
il. ; |
336 ## - TIPO DE CONTENIDO |
Término de tipo de contenido |
texto |
Código de tipo de contenido |
txt |
Fuente |
rdacontent |
337 ## - TIPO DE MEDIO |
Nombre/término del tipo de medio |
no mediado |
Código del tipo de medio |
n |
Fuente |
damedia |
338 ## - TIPO DE SOPORTE |
Nombre/término del tipo de soporte |
volumen |
Código del tipo de soporte |
nc |
Fuente |
rdacarrier |
500 ## - NOTA GENERAL |
Nota general |
Incluye CD-Room y anexos |
502 ## - NOTA DE TESIS |
Nota de tesis |
Tesis(Licenciatura en Inglés); Castro, Sonia; Dir. |
505 ## - NOTA DE CONTENIDO CON FORMATO |
Nota de contenido con formato |
1. Backgrounds. 2. Data analysis and interpretation of students survey. 3. Justification. |
506 ## - NOTA DE RESTRICCIONES AL ACCESO |
Limitaciones de acceso |
LAS TESIS DE GRADO SON DE USO EXCLUSIVO EN LA SALA DE LECTURA |
520 ## - RESUMEN, ETC. |
Sumario, etc. |
This search was part of the necessities to improve the teaching learning process in theCBA “WIÑARI” project which consisted in the contents improvement. It took intoaccount the different social difficulties that each student had. The main aim of this workwas to carry out an easy and comprehensible material with audio for students’ training.The study was focused on the skills formation because they are important whensomebody wants to learn a new language but the important result of this study consistedin a Basic English Academic Program which helped with the methodological andscientific training in the development of the students’ skills in the CBA “WIÑARI”located in Pujili Canton, Cotopaxi Province.The authors used different methods as the materialism-dialectic to carry out this workbasing on theory and empirical level because those allowed authors to analyze the objectof study in order to accomplish the English program according to students’ necessities.This project was made on methodological and a scientific basis. Moreover, it wasfounded on helping with the development of basic students’ skills. The fulfilled processallowed authors to show some possibilities to apply a Basic English Academic Programbecause of practices which were included in the search, facilitating to know the effectsand positive results. In conclusion, the proposal of a Basic English Academic Program toqualify teenagers with different social difficulties allowed changing the paradigm of theeducational situation and giving everybody the same opportunity to have a high level ofeducation. |
526 ## - NOTA DE INFORMACIÓN SOBRE EL PROGRAMA DE ESTUDIO |
Nombre del programa |
VA/ad |
650 ## - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA |
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada |
DEGREE ENGLISH |
650 ## - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA |
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada |
BASIC ENGLISH ACADEMIC |
650 ## - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA |
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada |
QUALITY TEENAGER STUDENT |
700 ## - ENTRADA AGREGADA--NOMBRE PERSONAL |
Nombre de persona |
Pillajo Bonito, Abel Froilan |
856 ## - LOCALIZACIÓN Y ACCESO ELECTRÓNICOS |
Identificador Uniforme de Recurso |
<a href="http://repositorio.utc.edu.ec/bitstream/27000/689/1/T-UTC-1104.pdf">http://repositorio.utc.edu.ec/bitstream/27000/689/1/T-UTC-1104.pdf</a> |
942 ## - ELEMENTOS DE ENTRADA SECUNDARIOS (KOHA) |
Fuente del sistema de clasificación o colocación |
Clasificación Decimal Dewey |
Tipo de ítem Koha |
Tesis |
Suprimir en OPAC |
No |