International perspectives on contexts, communities and evaluated innovative practices

Rollande, Deslandes

International perspectives on contexts, communities and evaluated innovative practices Deslandes Rollande - 235 páginas il. ;

1. Four key policy questions about parent engagement recommendation from the evidence. 2. Family - school partnership in theory and practice of the Czech schools: conflict between ideal and reality. 3. Home-school collaboration in two Chinese societies: Hong Kong and Macao. 4. ´Class acts´: home school involvement and working - class parents in the UK. 5. Creating effective family - school partnerships in highly diverse contexts: building partnership models and constructing parent typologies.

This synthesis of the latest knowledge on homework presents unique findings byresearchers from various countries and diverse professional backgrounds. It approaches thetopic of homework from several perspectives, including its political and cultural contextsaspects of parental involvement and parent-child relationships school contexts and practicesobservable impacts It highlights homework-specific concerns and considers two principalsolutions. Firstly, support initiatives from schools and communities.



978-0-415-47949-3


INTERNATIONAL PERSPECTIVES
FAMILY SCHOOL

323.4 / R7496in

Misión / Visión

X

Misión

La UTC forma profesionales humanistas y de calidad, capaces de generar conocimiento científico a través de la investigación y vinculación, para que contribuyan a la transformación social, tecnológica y económica del país.

Visión

La UTC será una universidad innovadora, científica y eficiente, comprometida con la calidad y pertinencia para alcanzar una sociedad equitativa, inclusiva y colaborativa.

Servicios

X

Los usuarios deberán registrar sus datos personales en la ventanilla de atención para efectos de registro y acceso al servicio de las bibliotecas.

  • Préstamo interno, departamental e interdepartamental.
  • Préstamo externo.
  • Préstamo interbibliotecario.
  • Consulta y referencia.
  • Consulta especializada.
  • Expedición de constancias de no adeudamiento a través del sistema SIABUC.
  • Acceso a bases de datos de nivel científico en línea.
  • Acceso al repositorio digital en el Web Site de la institución.
  • Servicio de Internet y Bibliotecas Virtuales.
  • Servicio de copiado y digitalización.
  • Sala de lectura.

Misión / Visión

X

Dentro de las iniciativas del personal bibliotecario de la UTC, se ha diseñado algunas estrategias para ayudar a la comunidad universitaria en este período de transición dónde los usos de métodos virtuales son indispensables para el desarrollo de la actividad académica.

Horario de atención de lunes a viernes de 8:00 a 17:00

Matriz: biblioteca@utc.edu.ec
Salache: biblioteca.caren@utc.edu.ec
La Maná: biblioteca.lamana@utc.edu.ec
Pujilí: biblioteca.pujili@utc.edu.ec