Task Listening: Teache`s Book

Blundell, Lesley

Task Listening: Teache`s Book Lesley Blundell, Jackie Stokes - 1 - 135 páginas ; il. ; 30cm.

1. Catching the right train. 2. carching a plane. 3. Forecasting the weather. 4. Using a bank account.

Task Listening aims to develop the listening skills of students who have had little exposure to authentic spoken English. It is suitable for lower-intermediate and also more advanced students whose listening has been developed primarily as a means to a grammatical or structural end. Each of the twenty-six units consists of a short tape recording and related tasks. The recordings are of people speaking at normal speed in everyday situations. Each unit has as its theme a setting or situation in which listening plays a major part, for example, at an airport listening for flight announcements or at a travel agency being told about different means of transport. In each case, having completed the necessary language work, students listen to the tape and extract the information necessary to complete a simple task, such as labelling a picture or filling in a grid. Related reading and writing tasks are provided as a follow-up to each listening task. Task Listening aims to help students to sift out utterances of relevance and ignore redundant features, a skill vital to efficient listening at all levels of language learning. The Teacher´s Book contains extensive notes on how to use the material and completed tasks for each unit. The notes give suggestions to prepare students for listening and include the key language for each recording.




Texto: Ingles

0-521-23136-1


PARKING IN LONDON
DOING PUZZLES
MOVING IN
HIRING A CAR

428.246 / B6589ta

Misión / Visión

X

Misión

La UTC forma profesionales humanistas y de calidad, capaces de generar conocimiento científico a través de la investigación y vinculación, para que contribuyan a la transformación social, tecnológica y económica del país.

Visión

La UTC será una universidad innovadora, científica y eficiente, comprometida con la calidad y pertinencia para alcanzar una sociedad equitativa, inclusiva y colaborativa.

Servicios

X

Los usuarios deberán registrar sus datos personales en la ventanilla de atención para efectos de registro y acceso al servicio de las bibliotecas.

  • Préstamo interno, departamental e interdepartamental.
  • Préstamo externo.
  • Préstamo interbibliotecario.
  • Consulta y referencia.
  • Consulta especializada.
  • Expedición de constancias de no adeudamiento a través del sistema SIABUC.
  • Acceso a bases de datos de nivel científico en línea.
  • Acceso al repositorio digital en el Web Site de la institución.
  • Servicio de Internet y Bibliotecas Virtuales.
  • Servicio de copiado y digitalización.
  • Sala de lectura.

Misión / Visión

X

Dentro de las iniciativas del personal bibliotecario de la UTC, se ha diseñado algunas estrategias para ayudar a la comunidad universitaria en este período de transición dónde los usos de métodos virtuales son indispensables para el desarrollo de la actividad académica.

Horario de atención de lunes a viernes de 8:00 a 17:00

Matriz: biblioteca@utc.edu.ec
Salache: biblioteca.caren@utc.edu.ec
La Maná: biblioteca.lamana@utc.edu.ec
Pujilí: biblioteca.pujili@utc.edu.ec