MARC details
000 -LEADER |
campo de control de longitud fija |
03446nam0a22003370i04500 |
001 - NÚMERO DE CONTROL |
campo de control |
UTC-124485 |
005 - FECHA Y HORA DE LA ÚLTIMA TRANSACCIÓN |
campo de control |
20240326112758.0 |
008 - DATOS DE LONGITUD FIJA--INFORMACIÓN GENERAL |
campo de control de longitud fija |
240325s2023####ec#####grm####00####eng#d |
082 ## - NÚMERO DE LA CLASIFICACIÓN DECIMAL DEWEY |
Número de clasificación |
PROYECTO 370 C3609th |
100 ## - ENTRADA PRINCIPAL--NOMBRE DE PERSONA |
Nombre de persona |
Canchig Chicota, Juan Carlos |
245 ## - MENCIÓN DEL TÍTULO |
Título |
The effectiveness of CLT techniques to develop Speaking Skills in 6th grade students from Marco Aurelio Subía Martinez Educative Unit´ |
Mención de responsabilidad, etc. |
Canchig Chicota, Juan Carlos y Ortiz Riera, Jorge Geovanny |
264 ## - PRODUCCIÓN, PUBLICACIÓN, DISTRIBUCIÓN, FABRICACIÓN Y COPYRIGHT |
Producción, publicación, distribución, fabricación y copyright |
Ecuador : |
264 ## - PRODUCCIÓN, PUBLICACIÓN, DISTRIBUCIÓN, FABRICACIÓN Y COPYRIGHT |
Producción, publicación, distribución, fabricación y copyright |
Latacunga ; |
264 ## - PRODUCCIÓN, PUBLICACIÓN, DISTRIBUCIÓN, FABRICACIÓN Y COPYRIGHT |
Producción, publicación, distribución, fabricación y copyright |
Extensión Pujilí ; |
Nombre del de productor, editor, distribuidor, fabricante |
Universidad Técnica de Cotopaxi ; |
Fecha de producción, publicación, distribución, fabricación o copyright |
2023 |
300 ## - DESCRIPCIÓN FÍSICA |
Extensión |
52 páginas ; |
Dimensiones |
30cm |
336 ## - TIPO DE CONTENIDO |
Término de tipo de contenido |
texto |
Código de tipo de contenido |
txt |
Fuente |
rdacontent |
337 ## - TIPO DE MEDIO |
Nombre/término del tipo de medio |
no mediado |
Código del tipo de medio |
n |
Fuente |
damedia |
338 ## - TIPO DE SOPORTE |
Nombre/término del tipo de soporte |
volumen |
Código del tipo de soporte |
nc |
Fuente |
rdacarrier |
500 ## - NOTA GENERAL |
Nota general |
Incluye CD-Rom y Anexos. |
502 ## - NOTA DE TESIS |
Nota de tesis |
Proyecto (Licenciado en Pedagogía de Lenguas Nacionales y Extranjeras, Especialidad en Inglés); Marcia, Janeth ; Dir. |
505 ## - NOTA DE CONTENIDO CON FORMATO |
Nota de contenido con formato |
1. General information. 2. Problem statement. 3. Objectives . 4. Activities and task system in relation to the objectives proposed. 5. Justification. 6. Scientific and technical foundation. 7. Methodology. 8. Analysis and Discussion of results. 9. Research impacts. 10.Conclusions and recomendations. 11. Rerefeces. 12. Annexes. |
506 ## - NOTA DE RESTRICCIONES AL ACCESO |
Limitaciones de acceso |
LOS PROYECTOS DE INVESTIGACIÓN DE GRADO SON DE USO EXCLUSIVO PARA LA SALA DE LECTURA. |
520 ## - RESUMEN, ETC. |
Sumario, etc. |
Nowadays, globalization has led to make countries use English language to communicate fordifferent purposes. The dominance of this language has changed the way of many areas. It isthe case of studying a foreign language in which it is not only essential to understand thesentence structure rather than how to use the language in an appropriate context, which allowslearners to engage in the communication process. During the teaching of the English language,the strategies and techniques that are developed in the classroom have the purpose of allowingthe development of the four skills that compose the learning of the English language. However,the primary skill that causes difficulties in developing is speaking. So, this research projectaims to determine the effectiveness of Communicative Language Teaching Techniques fordeveloping speaking skills in Marco Aurelio Subía Martinez Educative Unit from students of6th ´A´ with 36 students. The researchers used a mix-method, both qualitative and quantitativeapproaches because the information was described in a discussion and shown in percentages.Also, it is a descriptive research and data collection was obtained through an interview and asurvey. The results determined the effectiveness of Communicative Language Teachingtechniques for developing speaking skills. On the other hand, the students showed a desire tomaintain a learning process that involves activities that motivate collaboration within theclassroom, as well as a collaborative work. Therefore, the effectiveness of the techniques basedon Communicative Language Teaching for the development of speaking skills isrecommended |
526 ## - NOTA DE INFORMACIÓN SOBRE EL PROGRAMA DE ESTUDIO |
Nombre del programa |
Carrera de Licenciatura en Pedagogía de Lenguas Nacionales y Extranjeras ; |
526 ## - NOTA DE INFORMACIÓN SOBRE EL PROGRAMA DE ESTUDIO |
Nombre del programa |
Especialidad en Inglés |
526 ## - NOTA DE INFORMACIÓN SOBRE EL PROGRAMA DE ESTUDIO |
Nombre del programa |
Ingles |
650 ## - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA |
Término de materia o nombre geográfico como elemento de entrada |
ACTIVIDADES COMUNICATIVAS |
-- |
CLT |
-- |
MÉTODO MIXTO |
-- |
CUALITATIVO |
-- |
CUANTITATIVO. |
700 ## - ENTRADA AGREGADA--NOMBRE PERSONAL |
Nombre de persona |
Ortiz Riera, Jorge Geovanny |
856 ## - LOCALIZACIÓN Y ACCESO ELECTRÓNICOS |
Identificador Uniforme de Recurso |
<a href="http://repositorio.utc.edu.ec/bitstream/27000/9864/1/PP-000184.pdf">http://repositorio.utc.edu.ec/bitstream/27000/9864/1/PP-000184.pdf</a> |
Texto de enlace |
Documento |
942 ## - ELEMENTOS DE ENTRADA SECUNDARIOS (KOHA) |
Fuente del sistema de clasificación o colocación |
Clasificación Decimal Dewey |
Tipo de ítem Koha |
Tesis |
Suprimir en OPAC |
No |