Amazon cover image
Image from Amazon.com
Image from Google Jackets

Language assessment : principles and classroom practices H. Douglas Brown y Priyanvada Abeywickrama

By: Contributor(s): Material type: TextTextNew York (State) : Pearson Longman 2010Edition: 1Description: 386 páginas ; 23 cm ilContent type:
  • texto
Media type:
  • no mediado
Carrier type:
  • volumen
ISBN:
  • 978-0-13-814931-4
Subject(s): DDC classification:
  • 418.0076 B87717la
Online resources:
Contents:
1. Assessment Concepts and Issues. 2. Principles of language assessment. 3. Designing classroom language tests. 4. Standards - Bases assessment. 5.Standardized Testing. 6. Beyong Tests: Alternatives in assessment. 7. Assessing listening. 8. Assesing speaking. 9. Asssessing reading. 10. Assessing writing...
Summary: ´Language Assessment´ provides teachers with a clear presentation of the essentials for assessing second language learning fairly and effectively. This updated second edition includes new research and information on standardized tests, a new chapter on form-focused assessment, and a concise glossary of terms.
Tags from this library: No tags from this library for this title. Log in to add tags.
Star ratings
    Average rating: 0.0 (0 votes)
Holdings
Item type Current library Collection Call number Copy number Status Date due Barcode
Libros Libros Biblioteca Pujilí PEDAGOGÍA DE LOS IDIOMAS / PUJILÍ Acervo general de Libros 418.0076 B87717la (Browse shelf(Opens below)) Ej.1 Available 009072-15
Libros Libros Biblioteca Pujilí PEDAGOGÍA DE LOS IDIOMAS / PUJILÍ Acervo general de Libros 418.0076 B87717la (Browse shelf(Opens below)) Ej.2 Available 009070-15

Incluye bibliografía 355- 373

1. Assessment Concepts and Issues. 2. Principles of language assessment. 3. Designing classroom language tests. 4. Standards - Bases assessment. 5.Standardized Testing. 6. Beyong Tests: Alternatives in assessment. 7. Assessing listening. 8. Assesing speaking. 9. Asssessing reading. 10. Assessing writing...

´Language Assessment´ provides teachers with a clear presentation of the essentials for assessing second language learning fairly and effectively. This updated second edition includes new research and information on standardized tests, a new chapter on form-focused assessment, and a concise glossary of terms.

Licenciatura en Pedagogía de los Idiomas.

There are no comments on this title.

to post a comment.

Misión / Visión

X

Misión

La UTC forma profesionales humanistas y de calidad, capaces de generar conocimiento científico a través de la investigación y vinculación, para que contribuyan a la transformación social, tecnológica y económica del país.

Visión

La UTC será una universidad innovadora, científica y eficiente, comprometida con la calidad y pertinencia para alcanzar una sociedad equitativa, inclusiva y colaborativa.

Servicios

X

Los usuarios deberán registrar sus datos personales en la ventanilla de atención para efectos de registro y acceso al servicio de las bibliotecas.

  • Préstamo interno, departamental e interdepartamental.
  • Préstamo externo.
  • Préstamo interbibliotecario.
  • Consulta y referencia.
  • Consulta especializada.
  • Expedición de constancias de no adeudamiento a través del sistema SIABUC.
  • Acceso a bases de datos de nivel científico en línea.
  • Acceso al repositorio digital en el Web Site de la institución.
  • Servicio de Internet y Bibliotecas Virtuales.
  • Servicio de copiado y digitalización.
  • Sala de lectura.

Misión / Visión

X

Dentro de las iniciativas del personal bibliotecario de la UTC, se ha diseñado algunas estrategias para ayudar a la comunidad universitaria en este período de transición dónde los usos de métodos virtuales son indispensables para el desarrollo de la actividad académica.

Horario de atención de lunes a viernes de 8:00 a 17:00

Matriz: biblioteca@utc.edu.ec
Salache: biblioteca.caren@utc.edu.ec
La Maná: biblioteca.lamana@utc.edu.ec
Pujilí: biblioteca.pujili@utc.edu.ec