Amazon cover image
Image from Amazon.com
Image from Google Jackets

Revolutionizing Pedagogy: Education for social justice within and beyong global neo-liberalism Sheila Macrine, Peter Mclaren y Dave Hill

By: Contributor(s): Material type: TextTextEstados Unidos de América : Palgrave-macmillan 2010Edition: 1Description: 269 páginas ; 25cm. ilContent type:
  • texto
Media type:
  • no mediado
Carrier type:
  • volumen
ISBN:
  • 978-0-230-60799-6
Subject(s): DDC classification:
  • 428 M1746re
Online resources:
Contents:
1. Frameworks for organizing pedagogy. 2. Strategies for practicing the pedagogy of critique. 3. Techers matter.
Summary: This book brings together a group of leading international scholars to examine the paradoxical roles of schooling in reproducing and legitimizing large-scale structural inequalities along the axes of race, ethnicity, class, sexuality, and disability. Through critical engagements with contemporary theories of class and cultural critique, the book questions the inherited dogma that underlies both liberal and conservative and also social democratic approaches to teaching and makes a spirited case for teaching as a critical and revolutionary act.
Tags from this library: No tags from this library for this title. Log in to add tags.
Star ratings
    Average rating: 0.0 (0 votes)
Holdings
Item type Current library Collection Call number Copy number Status Date due Barcode
Libros Libros Biblioteca Pujilí PEDAGOGÍA DE LOS IDIOMAS / PUJILÍ Acervo general de Libros 428 M1746re (Browse shelf(Opens below)) Ej.1 Available 004193-12

1. Frameworks for organizing pedagogy. 2. Strategies for practicing the pedagogy of critique. 3. Techers matter.

This book brings together a group of leading international scholars to examine the paradoxical roles of schooling in reproducing and legitimizing large-scale structural inequalities along the axes of race, ethnicity, class, sexuality, and disability. Through critical engagements with contemporary theories of class and cultural critique, the book questions the inherited dogma that underlies both liberal and conservative and also social democratic approaches to teaching and makes a spirited case for teaching as a critical and revolutionary act.

Licenciatura en Pedagogía de los Idiomas

Texto: Ingles

There are no comments on this title.

to post a comment.

Misión / Visión

X

Misión

La UTC forma profesionales humanistas y de calidad, capaces de generar conocimiento científico a través de la investigación y vinculación, para que contribuyan a la transformación social, tecnológica y económica del país.

Visión

La UTC será una universidad innovadora, científica y eficiente, comprometida con la calidad y pertinencia para alcanzar una sociedad equitativa, inclusiva y colaborativa.

Servicios

X

Los usuarios deberán registrar sus datos personales en la ventanilla de atención para efectos de registro y acceso al servicio de las bibliotecas.

  • Préstamo interno, departamental e interdepartamental.
  • Préstamo externo.
  • Préstamo interbibliotecario.
  • Consulta y referencia.
  • Consulta especializada.
  • Expedición de constancias de no adeudamiento a través del sistema SIABUC.
  • Acceso a bases de datos de nivel científico en línea.
  • Acceso al repositorio digital en el Web Site de la institución.
  • Servicio de Internet y Bibliotecas Virtuales.
  • Servicio de copiado y digitalización.
  • Sala de lectura.

Misión / Visión

X

Dentro de las iniciativas del personal bibliotecario de la UTC, se ha diseñado algunas estrategias para ayudar a la comunidad universitaria en este período de transición dónde los usos de métodos virtuales son indispensables para el desarrollo de la actividad académica.

Horario de atención de lunes a viernes de 8:00 a 17:00

Matriz: biblioteca@utc.edu.ec
Salache: biblioteca.caren@utc.edu.ec
La Maná: biblioteca.lamana@utc.edu.ec
Pujilí: biblioteca.pujili@utc.edu.ec